Empresa de Serveis del municipi de Manacor S.A. - 971 59 60 01 / departaments i urgències
MODERNIZACIÓN DEL SERVICIO DE AGUA

MODERNIZACIÓN DEL SERVICIO DE AGUA

La próxima semana será la última que se podrá pagar en efectivo en las oficinas de la Empresa Municipal de Servicios.
Este final de año habrá importantes cambios en los procedimientos de pago de las facturas del suministro de agua en Manacor. A partir de 2020 la SAM entregará cartas de pago a los usuarios que acudan a pagar de forma presencial los recibos que tengan pendientes. Con estas cartas se podrá ir a pagar a una entidad bancaria.
Se recomienda a los usuarios, para evitar molestias, que domicilien sus recibos. De hecho, se está trabajando en la SAM para mejorar el portal informático y permitir que, en unos meses, se puedan hacer diversos trámites a distancia. Actualmente ya se puede descargar la factura en línea.
Estas medidas forman parte de la modernización del servicio de aguas. La SAM está dedicando importantes esfuerzos en mejorar la calidad del suministro. Aparte de los trabajos de sectorización de la red también se ha abordado la parte administrativa.
En este sentido, se está procediendo también a regularizar la situación de los abonados. El personal administrativo de la SAM se ha reforzado este último año para poder mejorar el servicio que se da a los usuarios. Por un lado, se están actualizando los datos de los abonados, ya que se ha detectado que en muchos casos estaban desfasados y podrían corresponder a anteriores titulares. Así se está contactando con los usuarios a fin de completar los datos y establecer medios de contacto.
Por otro lado, se están dando de baja contadores por falta de pago. En la gran mayoría de los casos se trata de usuarios que no han tenido en cuenta darse de baja al cambiar de domicilio o dejar un local comercial. Por este motivo ya se han autorizado los dos primeros cortes de suministro. Hay 42 más al Ayuntamiento pendientes de autorización, 67 pendientes de publicación en el BOIB, 72 enviados en segundo aviso y 72 más enviados en primer aviso a los abonados afectados.

LA SAM INSTAL·LARÀ UNA NOVA TECNOLOGIA DE DESCALCIFICACIÓ PER MILLORAR EL SERVEI

LA SAM INSTAL·LARÀ UNA NOVA TECNOLOGIA DE DESCALCIFICACIÓ PER MILLORAR EL SERVEI

La SAM, conscient de la problemàtica de la calç, ha decidit provar una nova tecnologia, la Hydroflow, per eliminar la calç i els problemes que causa.

La calç és una de les grans problemàtiques que afecta Manacor. Per això, l’empresa de Serveis del Municipi de Manacor instal·larà una nova tecnologia, la HydroFLOW, per eliminar aquesta problemàtica que causa baixa pressió, embossos, espenya electrodomèstics i calderes, etc.

La SAM aposta per aquesta innovadora tecnologia perquè no utilitza químics. HydroFLOW és un sistema ecològic que utilitza una tecnologia per ondes radioelectromagnètiques emeses de baixa freqüència que transforma la calcita insoluble en aragonita no incrustant; així, evita la incrustació però sense alterar les propietats de l’aigua.

Per provar el funcionament, realitzarà una primera prova al barri de Baix des Cós (en la llista annexa en podeu veure els carrers beneficiats) aprofitant la sectorització que es va realitzar a l’aparcament de Na Camel·la. Emprar un sol sector, és a dir, tenir un lloc focalitzat, facilita poder controlar que tota l’entrada d’aigua d’aquest barri passi pel descalcificador i així poder-ne verificar els efectes.

MANACOR DEMANA A LA CIUTADANIA QUE NO TIRI TOVALLOLETES AL VÀTER AMB LA CAMPANYA «NO ALIMENTIS EL MONSTRE»

MANACOR DEMANA A LA CIUTADANIA QUE NO TIRI TOVALLOLETES AL VÀTER AMB LA CAMPANYA «NO ALIMENTIS EL MONSTRE»

Les tovalloletes causen embussos a la xarxa i avaries a les depuradores.

Tant l’Ajuntament de Manacor com l’Empresa de Serveis del municipi de Manacor (SAM) posen en marxa aquesta campanya en l’àmbit municipal amb l’objectiu de conscienciar la població dels greus perjudicis que provoca el fet de tirar les tovalloletes al vàter. Avui dia «les tovalloletes formen part del nostre dia a dia, per fer nets els més petits de la casa, per desmaquillar-se, per dur damunt per si necessitem fer-nos net fora de casa, o per substituir el paper higiènic tradicional però tothom ha de tenir ben clar que les tovalloletes s’han de tirar a la paperera i no al vàter», han explicat des de la SAM.

«Els envasos de moltes tovalloletes indiquen que són biodegradables però no és cert, les tovalloletes no es dissolen en l’aigua sinó que s’embullen i s’entrellacen amb elles mateixes i amb altres rebuigs com bastonets o preservatius formant grans cordes que aturen i espenyen les bombes impulsores de la xarxa o de l’entrada de l’Estació depuradora, provocant embossos i que l’aigua no es pugui depurar correctament», han explicat els tècnics de la SAM.

Per això «una de les primeres actuacions que posarem en marxa és la conscienciació i així informarem de tota aquesta realitat a les factures que reben totes les llars i també n’informarem els ciutadans mitjançant cartells als punts habilitats dels carrers i també porta a porta», ha concretat la presidenta de la SAM, Maria Antònia Sansó. I és que «a aquesta campanya, que es coordina des de la Xarxa d’Aigües Publiques de Mallorca, s’hi han adherit pràcticament tots municipis de Mallorca perquè és una problemàtica ben seriosa que afecta tota l’illa», ha afegit el vicepresident de la SAM, Joan Sagrera.

Concretament a Manacor, s’han de realitzar neteges periòdiques per evitar embossos i futurs problemes a causa de la presència de tovalloletes a les aigües residuals. Només durant l’any passat el cost de la maquinària necessària per desembossar les canonades va suposar més de 20.500 euros. En la primera etapa de depuració de l’aigua, que serveix per separar els elements sòlids de l’aigua, cada vegada és més dificultosa a causa de la presència de tovalloletes, que causen obstruccions cada dia. A més els embussos causats per les tovalloletes i pels residus que no s’han de tirar al vàter, com raspalls de dents, compreses, preservatius o envasos, «poden provocar vessaments inadequats als torrents i als aqüífers, que poden arribar a danyar el medi ambient», adverteix Maria Antònia Sansó.

Així des de la SAM anuncien que pròximament es posarà en marxa un programa de conscienciació mediambiental que inclourà xerrades i preveu conscienciar porta a porta gràcies a les cinc persones que es contractaran mitjançant una subvenció del SOIB del programa de Visibles per posar en marxa el projecte de conscienciació mediambiental i que farà especial referencia al llançament de residus inadequats pel clavegueram. La SAM a través d’aquest projecte pretén solucionar aquest greu problema actuant en l’origen, identificant els residus als pous de bloqueig de les escomeses dels usuaris, actuant d’una banda eliminant el residu i de l’altra posant en marxa un pla de conscienciació directa i individualitzat.

ELS TRES APARCAMENTS SOTERRATS PÚBLICS DEL MUNICIPI ESTARAN EQUIPATS AMB LA TECNOLOGIA QUE PERMETRÀ OBRIR-LOS LES 24 HORES

ELS TRES APARCAMENTS SOTERRATS PÚBLICS DEL MUNICIPI ESTARAN EQUIPATS AMB LA TECNOLOGIA QUE PERMETRÀ OBRIR-LOS LES 24 HORES

A Sant Jaume s’han instal·lat quatre nous punts de càrrega per a vehicles elèctrics

Els aparcaments soterrats de na Camel·la, de la plaça de Sant Jaume, a Manacor, i també el de la plaça de l’Aljub, a Porto Cristo, estaran equipats amb nous sistemes d’accessos i de seguretat “amb l’objectiu que es puguin obrir les 24 hores i fer-los més pràctics per a la ciutadania”, ha explicat la presidenta de l’Empresa de Serveis del Municipi de Manacor (SAM), Maria Antònia Sansó. “Hem adquirit aquest compromís perquè volem facilitar que tothom pugui venir còmodament a comprar, a menjar, a participar dels actes culturals i a passar-s’ho bé a Manacor i a tot el municipi”, ha afegit la batlessa, Catalina Riera, en el mateix sentit.

I és que coincidint amb la posada en marxa de quatre nous punts de càrrega per a vehicles elèctrics a l’aparcament de la plaça de Sant Jaume, des de la SAM i des de l’Ajuntament han anunciat que just després de l’estiu es començaran a instal·lar els nous sistemes d’accés als aparcaments municipals. De fet s’està a punt d’adjudicar el contracte, que suposarà una inversió conjunta d’uns 150.000 euros pels tres aparcaments. “Quan el nou sistema estigui instal·lat començarem la seva implantació, que no serà immediata ja que la tecnologia implica un sistema de lectura de matrícules, de seguretat i un únic punt de control conjunt per als tres aparcaments, que haurem d’aprendre a manejar per a poder treure profit de les noves prestacions”, han explicat des de la SAM.

Punts de recàrrega

Els usuaris de l’aparcament de la plaça de Sant Jaume ja poden usar gratuïtament els quatre nous punts de recàrrega per a vehicles elèctrics que s’hi han instal·lat. “Els experts diuen que d’aquí a deu anys la meitat dels vehicles que es vendran seran elèctrics, per això des de l’Ajuntament i des de la SAM volem contribuir a engrandir la xarxa de punts de recàrrega”, ha explicat el vicepresident de la SAM, Joan Sagrera. A més, des de l’Ajuntament de Manacor s’està ultimant l’adhesió del municipi a la xarxa de Mobilitat Elèctrica de les Illes Balears (MELIB), de la qual ja formen part diferents administracions. L’objectiu és que “els ciutadans de Manacor puguin moure’s per tota l’illa i carregar els seus vehicles elèctrics en els punts de recàrrega que existeixen en molts dels municipis de Mallorca”, afegeix Joan Sagrera. A més “també som conscients de la necessitat de fomentar l’ús dels vehicles elèctrics i de participar en la lluita contra el canvi climàtic i a favor del medi ambient”, ha explicat el regidor de Medi Ambient, Pedro Rosselló.

“Tant el nous accessos com els nous punts de recàrrega són accions que van encaminades a fomentar l’ús dels aparcaments i especialment el de la plaça de Sant Jaume, que estava infrautilitzat”, ha explicat la batlessa de Manacor, Catalina Riera. De fet, gràcies a les mesures que la SAM ha implantat en els darrers dos anys els usuaris d’aquest aparcament s’han multiplicat per tres i han passat de 10.000 a 30.000 usuaris anuals.